Nonverbale Lærevansker

Nonverbale Lærevansker

Nonverbale lærevansker handler om at det meste som er ikke-verbalt og som krever nytilpasning eller problemløsning - det som er sammensatt og nytt - fungerer dårlig, mens det meste som er verbalt, automatisert, enkelt og kjent fungerer bra. Det gir både og spesifikke vansker og sterke sider, og lærevanskene er som regel tydel......
fra 270,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Dette er den første norske boken om nonverbale lærevansker. Et bredt, tverrfaglig forskningsfelt har i de siste 20 årene gitt mye ny kunnskap, og boken beskriver forståelsesmodeller og tiltak for barn og familier. Bokens første del handler om forståelse og utredning, og den andre delen har fokus på tilrettelegging, tiltak og behandling.<br><br>Nonverbale lærevansker handler om at det meste som er ikke-verbalt og som krever nytilpasning eller problemløsning - det som er sammensatt og nytt - fungerer dårlig, mens det meste som er verbalt, automatisert, enkelt og kjent fungerer bra. Det gir både og spesifikke vansker og sterke sider, og lærevanskene er som regel tydeligere jo eldre barnet blir fordi kontrasten mellom de sterke sidene og vanskene synes å bli større. Mange med nonverbale lærevansker blir ikke tilstrekkelig utredet og forstått.<br><br>Derfor er dette en viktig bok for profesjonelle i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT), psykisk helsevern for barn og ungdom (BUP) og habiliteringstjenester som utreder og behandler barn og ungdom. Den vil også være interessant for pedagoger og foreldre som ønsker å vite mer om nonverbale lærevansker og om hjelpetiltak i skolen og hjemme. <br><br>Anne-Grethe Urnes er psykologspesialist i nevropsykologi og barn og ungdom. Hun arbeider ved R-BUP for helseregion øst og sør og Oslo Universitetssykehus, Ullevål, ved klinikk for barn og unges psykiske helse. Gro Eckhoff er cand.paed.spec. og arbeider ved Torshov kompetansesenter. Anne Sand er master i pedagogikk og arbeider ved Asker BUP. Jan Arne Handorff er cand. psychol. og arbeider ved Torshov kompetansesenter.<br><br>...boken bør være obligatorisk lesning for alle ansatte i PP-tjenesten, foruten at den anbefales sterkt for barnehage- og skoleansatte. Dette er en bok som det er meget lett å sette stor pris på! Jan G. Mossige, Skolepsykologi.<br><br>For en som jobber i habiliteringstjenesten, er dette selve kokeboken hva angår non-verbale lærevansker. Eirin Lorentzen, Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Nonverbale lærevansker handler om at det meste som er ikke-verbalt og som krever nytilpasning eller problemløsning - det som er sammensatt og nytt - fungerer dårlig, mens det meste som er verbalt, automatisert, enkelt og kjent fungerer bra. Det gir både og spesifikke vansker og sterke sider, og lærevanskene er som regel tydeligere jo eldre barnet blir fordi kontrasten mellom de sterke sidene og vanskene synes å bli større. Mange med nonverbale lærevansker blir ikke tilstrekkelig utredet og forstått.Derfor er dette en viktig bok for profesjonelle i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT), psykisk helsevern for barn og ungdom (BUP) og habiliteringstjenester som utreder og behandler barn og ungdom. Den vil også være interessant for pedagoger og foreldre som ønsker å vite mer om nonverbale lærevansker og om hjelpetiltak i skolen og hjemme. Anne-Grethe Urnes er psykologspesialist i nevropsykologi og barn og ungdom. Hun arbeider ved R-BUP for helseregion øst og sør og Oslo Universitetssykehus, Ullevål, ved klinikk for barn og unges psykiske helse. Gro Eckhoff er cand.paed.spec. og arbeider ved Torshov kompetansesenter. Anne Sand er master i pedagogikk og arbeider ved Asker BUP. Jan Arne Handorff er cand. psychol. og arbeider ved Torshov kompetansesenter."...boken bør være obligatorisk lesning for alle ansatte i PP-tjenesten, foruten at den anbefales sterkt for barnehage- og skoleansatte. Dette er en bok som det er meget lett å sette stor pris på!" Jan G. Mossige, Skolepsykologi."For en som jobber i habiliteringstjenesten, er dette selve kokeboken hva angår non-verbale lærevansker." Eirin Lorentzen, Tidsskrift for Norsk Psykologforening.

Produktinformasjon

Oppdag Verdenen av Nonverbale Lærevansker

I løpet av det siste tiåret har vi fått en dypere forståelse av nonverbale lærevansker, og nå er det endelig en norsk bok som tar for seg dette viktige emnet! Boken fra Universitetsforlaget AS gir både fagpersoner og foreldre en uvurderlig innsikt i hvordan disse lærevanskene manifesterer seg hos barn og ungdom. Det er en perfekt ressurs for deg som ønsker å dykke inn i et tverrfaglig forskningsfelt og lære hvordan man kan støtte barn med nonverbale utfordringer.

Innhold og Struktur

Boken er delt inn i to hoveddeler:

  • Del 1: Forståelse og utredning av nonverbale lærevansker.
  • Del 2: Tilrettelegging, tiltak og behandling.

Den første delen gir deg innsikt i de ulike modellene som forklarer nonverbale lærevansker og hvordan man kan gjennomføre en grundig utredning. I den andre delen leveres konkrete tiltak og behandlingsmetoder for å hjelpe både barn og deres familier.

Hva Er Nonverbale Lærevansker?

Så, hva menes egentlig med nonverbale lærevansker? Tenk deg et barn som sliter med oppgaver som krever problemløsning eller nytilpasning; disse oppgavene kan ofte virke overveldende. Samtidig vil de verbale oppgavene som barn har kjent godt til, gå som en lek! Dette skaper en kontrast som ofte blir mer tydelig jo eldre barnet blir. Det er viktig å merke seg at mange barn med disse vanskelighetene ikke blir tilstrekkelig utredet, noe som gjør denne boken til en uunngåelig ressurs for både pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) og for fagpersoner innen psykisk helsevern.

For Hvem Er Denne Boken?

Den egner seg for:

  • Fagfolk innen PPT og BUP
  • Foreldre som ønsker mer kunnskap
  • Pedagoger i barnehager og skoler

Boken er forfattet av anerkjente eksperter som Anne-Grethe Urnes, Gro Eckhoff, Anne Sand og Jan Arne Handorff, som bringer med seg en omfattende erfaring innen sitt felt. Uansett hvilken bakgrunn du har, gir denne boken deg verktøyene du trenger for å forstå og støtte barn med nonverbale lærevansker.

Kjøp Din Utgave Nå!

Ikke gå glipp av sjansen til å eie denne banebrytende boken! Den er lett tilgjengelig i hefteformat og inneholder 222 sider fulle av verdifull informasjon, alt for en veiledende pris på 449 kr.

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 270,- den billigste prisen for Nonverbale Lærevansker blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
160,-
Gjennomsnittspris:
269,-
Høyeste pris:
270,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig