Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis

Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis

Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis matematikk gjennom......
fra 160,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk kommuniseres og brukes. Boken belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk, i deres danning for å utvikle gode læringsmiljø. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjoner omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisning. Bøkene utdyper teoretiske og metodiske perspektiv for forskning, og egner seg som litteratur i lærerutdanning og forskerutdanning. <br/> Disse forfatterne har bidratt i boken: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse, Gert Monstad Hana, Ragnhild Hansen, Monica Iren Haugsbakk, Inger Elin Lilland, Beate Lode, Geir Mosaker og Toril Eskeland Rangnes. <br/> NB! Nytt isbn nummer, men endringer i denne boken ift. isbn 978 82 90898 583 er kun av teknisk art, det er ingen endringer i faglig innhold.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk kommuniseres og brukes. Boken belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk, i deres danning for å utvikle gode læringsmiljø. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjoner omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisning. Bøkene utdyper teoretiske og metodiske perspektiv for forskning, og egner seg som litteratur i lærerutdanning og forskerutdanning.Disse forfatterne har bidratt i boken: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse, Gert Monstad Hana, Ragnhild Hansen, Monica Iren Haugsbakk, Inger Elin Lilland, Beate Lode, Geir Mosaker og Toril Eskeland Rangnes.NB! Nytt isbn nummer, men endringer i denne boken ift. isbn 978 82 90898 583 er kun av teknisk art, det er ingen endringer i faglig innhold.

Produktinformasjon

Oppdag 'Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis'

Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis er et uvurderlig bidrag til lærere, studenter og alle som er interessert i matematikkundervisning. Boken er utviklet som del av et forskningsprosjekt og utforsker de viktige sammenhengene mellom samtaler, læring og hvordan matematikk brukes i samfunnet.

Hva kan du forvente?

  • Teoretiske perspektiv: Øk forståelsen din for teoretiske rammer som støtter læreprosessen i matematikk.
  • Praktiske anvendelser: Lær hvordan elever kan bruke matematikk i samarbeid med ulike bedrifter og hvordan dette fremmer læring.
  • Diskusjoner om undervisning: Få innsikt om hvordan samtalestrukturer kan forbedre læringsutbyttet i klasserommet.
  • Metodiske tilnærminger: Dyk ned i undersøkende tilnærminger som kan aktivisere elevene og gjøre læringen mer relevant.

Hvem er boken for?

Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis er perfekt for:

  • Matematikklærere som ønsker å forbedre sine pedagogiske ferdigheter.
  • Studenter på lærerutdanning som vil integrere teori med praksis.
  • Forskere og utdannere som ønsker å utdype sine kunnskaper om matematikkundervisning.

Detaljer om boken

  • Forfattere: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse og mange flere.
  • Utgave: 2. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • ISBN: 9788290898682
  • Antall sider: 228
  • Vekt: 495 g
  • Forlag: Caspar Forlag A/S
  • Innbinding: Heftet
  • Utgivelsesår: 2016
  • Veil. pris: 409 kr

Ikke gå glipp av muligheten til å skape et bedre læringsmiljø med Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis. Denne boken er ikke bare en kilde til kunnskap, men en inspirasjon til å omforme matematikklæring i klasserommet!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnJohnsen-Høines Marit Læringssamtalen i matematikkfagets praksis
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 160,- den billigste prisen for Læringssamtalen I Matematikkfagets Praksis blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
160,-
Gjennomsnittspris:
160,-
Høyeste pris:
160,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig